SŁUDZY
SŁUDZY

Osadzony w realiach zimnej wojny, pasjonujący czarny kryminał
Ostrochovský’ego opowiada o zderzeniu wiary i ideologii oraz o potężnej
sile manipulacji, po którą sięgają zarówno słudzy Boga, jak i słudzy
systemu. Ten wciągający niczym mistrzowska rozgrywka pokera
wschodnioeuropejski noir skupia się na losach dwóch
seminarzystów, chłopców z prowincji, którzy w mury klasztoru wchodzą z
optymizmem i gorliwością. Nie zdając sobie sprawy, że wkraczają w świat
spisków, zdrad i złamanych życiorysów, a ich przyjaźń poddana zostanie
ostatecznej próbie.

Rozgrywająca się w latach 80. XX wieku w
Czechosłowacji, opowieść eksploruje szarą strefę politycznych gier,
cynizmu i kompromisów, obnażając mechanizmy rządzące totalitarnymi
strukturami. Krytyka państwa idzie pod rękę z krytyką kościoła, jako
autorytarnej instytucji, która w imię długiego trwania nie zawaha się
poświęcić życia najsłabszych. Ostrochovský zrobił swój mocny, chwytający
za gardło film także przeciwko starcom, przeciwko gerontokracji,
przeciwko patriarchatowi.

Zachwycające czarno-białe zdjęcia,
wschodnioeuropejskie konflikty pomiędzy wiarą w Boga i wiarą w komunizm,
a także nazwisko współscenarzystki (Rebeca Lenkiewicz) każą szukać
powinowactw pomiędzy Sługami, a Idą. Ivan Ostrochovský
ma jednak własny, zdecydowany charakter pisma. Z Pawłem Pawlikowskim
łączy go za to świadomość losu, jaki dziedziczymy wraz z naszą historią i
niezwykły talent do przenoszenia na ekran pejzaży i aury wschodniej
Europy.

Newsletter
Zapisz się na newsletter

* wymagane pola