Film Kyoko Miyake to obraz fenomenu popularności dziewczyńskich zespołów w Japonii, zgłębiający zjawisko społecznej obsesji na punkcie kobiecej seksualności i popularności w Internecie.
Dziewczęce zespoły muzyczne i muzyka pop przenikają niemal każdy aspekt życia w dzisiejszej Japonii. Olbrzymią popularnością cieszą się tu grupy muzyczne złożone z uroczych dziewcząt, które występują w perfekcyjnie wyreżyserowanych przedstawieniach, z muzyką zwaną „japońskim popem”. Oprócz zawrotnej kariery, szczególnie w internecie, dodatkowym źródłem ich dochodów są pamiątki i wszelkiego rodzaju gadżety z ich wizerunkiem. Przy tak olbrzymiej różnorodności wokalistek, biznes się kręci, a atmosferę wokół młodocianych gwiazdek podgrzewają skandale i romanse. Zapotrzebowanie na tego typu przemysł panuje nie tylko wśród młodych dziewcząt chcących upodobnić się do swoich idolek – to także bardzo popularny fetysz wśród japońskich mężczyzn w średnim wieku.
Film pokazuje niezwykłe kulturowe zjawisko napędzane obsesją młodej kobiecej seksualności i jest jednocześnie warunkowane popularnością w internecie. Wśród wielu gwiazdek japońskiego popu poznajemy Meet Ri Ri i jej drogę do sławy. Większość jej zagorzałych fanów to dorośli mężczyźni, którzy poświęcili swoje prywatne i zawodowe życie, w tym dobrze płatną pracę, aby ją adorować i wspierać – nie tylko w życiu lecz również w internecie. Film jest portretem japońskich gwiazdek pop i powiązanego z nimi przemysłu. Film dokumentuje także coraz większy rozdźwięk pomiędzy kobietą i mężczyzną w hipernowoczesnym japońskim społeczeństwie.
”Tokyo Idols” is an exploration of Japan’s fascination with girl bands and their music follows an aspiring pop singer and her fans, delving into the cultural obsession with young female sexuality and the growing disconnect between men and women in hypermodern societies.