HOLIDAY (Grand Prix 18. MFF Nowe Horyzonty)
Holiday Isabelli Eklöf zaczyna się jak obietnica niezapomnianych wakacji - tureckie wybrzeże, drinki z palemką, dom z basenem, a w nim bogate towarzystwo. I tylko twarz młodziutkiej, niebywale atrakcyjnej Saschy zdradza czujność i napięcie kryjące się pod niewinnym uśmiechem. Duńska reżyserka w jednocześnie niepokojący, przenikliwy i magnetycznie przyciągający sposób portretuje świat współczesnej przestępczości, w którego sidła wpada główna bohaterka. Upojenie blichtrem przeplata się tu z brutalnością, a kobiece ciało jest traktowane jako kolejny dodatek do kolekcji luksusowych towarów. Eklöf nie proponuje jednak prostych wyroków i rozwiązań, pokazując cienką granicę przebiegającą między rzeczywistością kata i ofiary.
  • Kliknij żeby włączyć wersję kontrastową
  • A Kliknij żeby przywrócić domyślny rozmiar czcionki
  • A Kliknij żeby zmniejszyć czcionkę
  • A Kliknij żeby powiększyć czcionkę