FUKUSHIMA, MOJA MIŁOŚĆ
FUKUSHIMA, MOJA MIŁOŚĆ

Młoda Niemka, Marie, wyjeżdża do Japonii, aby uciec przed problemami.
Przyłącza się do organizacji Clowns4Help, która stara się wnieść trochę
radości do życia mieszkańców Fukushimy, dotkniętej trzęsieniem ziemi,
tsunami i awarią elektrowni jądrowej w 2011 roku.    

Marie
trafia do schroniska, gdzie mieszkają głównie starsi ludzie. Wkrótce
przekonuje się jednak, że nie nadaje się do tej pracy. Już zbiera się do
wyjazdu, gdy na jej drodze staje Satomi, jedna z mieszkanek schroniska,
która uparła się wrócić do zrujnowanego domu w dawnej „strefie zero”.
Marie pomaga jej sprzątać i urządzać się na nowo.

Dwie kobiety
nie mogłyby bardziej różnić się od siebie, a jednak w miarę jak
stopniowo się poznają, nawiązują więź, która sprawi, że obie w końcu
będą musiały stawić czoła duchom z przeszłości.

NAGRODY I FESTIWALE:
2016 – Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Berlinie „Berlinale” 2016 – Heiner Carow Prize (za promocję niemieckiego kina w sekcji Panorama), nagroda CICAE, nagroda publiczności (2. miejsce)
2016 – Niemieckie Nagrody Filmowe – Najlepszy Film, Najlepsza Aktorka Pierwszoplanowa: Rosalie Thomass (nominacje)
2016 – Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Sydney
2016 – Festiwal Wiosna Filmów w Warszawie

BIOGRAM REŻYSERKI:
Doris Dörrie
– urodziła się 26 maja 1955 roku w Hanowerze. Studiowała aktorstwo,
psychologię, filozofię i semantykę w USA. Po powrocie do Niemiec
zapisała się do Wyższej Szkoły Filmu i Telewizji w Monachium. Następnie
pisała recenzje dla „Sueddeutsche Zeitung”. Za kamerą stanęła w połowie
lat 70. Z początku realizowała dokumenty i filmy telewizyjne, by w 1985
roku wprowadzić na ekrany swój fabularny debiut kinowy – komedię
familijną „Wewnątrz wieloryba”. Jeszcze w tym samym roku pokazała
„Mężczyzn”, komedię tym razem dla dorosłego widza. Obraz stał się
najbardziej kasowym filmem powojennych Niemiec i zapewnił reżyserce
wielką popularność w kraju. Sukces międzynarodowy przyszedł wraz z
komediodramatem „Nadzy” (2002), który Dörrie nakręciła na podstawie
własnej sztuki „Happy”. Pozycję czołowej twórczyni kina niemieckiego
umocniła „Hanami – kwiatem wiśni” (2008). Jest autorką scenariuszy do
niemal wszystkich swoich filmów, a także uznaną pisarką. W Polsce ukazał
się zbiór jej opowiadań „Mężczyzna moich marzeń”.

Newsletter
Zapisz się na newsletter

* wymagane pola