
Reżyserzy z estońskiej szkoły teatralnej ogłaszają niezwykły casting na… recenzenta. Zasady są
proste: szukają osoby, która nigdy nie była w teatrze i która zobowiąże się, że w ciągu roku obejrzy wszystkie przedstawienia teatralne powstałe w Estonii. Przed nią ponad 200 sztuk i tylko 365 dni. Każde obejrzane przedstawienie musi być opatrzone recenzją, publikowaną w ciągu 24 godzin na specjalnie stworzonym blogu. Casting wygrywa zjawiskowa piękność z zapadłej wioski, zamieszkanej przez rosyjską mniejszość. Tak zaczyna się jej porywająca po-dróż przez świat teatru – od awangardowych przedstawień dla tallińskiego beau monde, po far-sy wystawiane w prowincjonalnych domach kultury. Film szybko staje się wielowymiarową historią – obserwujemy budzenie się wrażliwości młodej dziewczyny, obcującej po raz pierwszy w życiu w takim wymiarze z dziełami sztuki. To także wschodnioeuropejskie kino drogi – z zaskakującymi spotkaniami, noclegami w podłych hotelach, chłonięciem piękna i smutku świata. Oglądane przedstawienia zaczynają zmieniać ży-cie Alissiji. Częściowo jest to sytuacja żywcem wyjęta z Pigmaliona – młodzi mężczyźni, twór-cy projektu, próbują kształtować swoją bohaterkę. Jednak w pewnym momencie ich „podo-pieczna” wymyka się spod kontroli. Wrażliwość i uważność, które 21-latka zyskuje dzięki oglądanym sztukom, zmusza ją do konfrontacji z własnymi traumami z przeszłości.
immers-ing herself into an outrageous amount of culture. In this new situation, her view of the world starts to expand and as months pass, questions of identity, self and her place in the society arise. Alissija realises she has no option but to face traumas of the past to
redefine herself and a fu-ture worth surviving for. Putting the main protagonist through 224 shows in 365 days, “A Year Full of Drama” serves as a true coming-of-age story, testing human limits in consuming cul-ture and asking whether art has the power to change somebody’s life.