Duńska reżyserka Lea Glob spotkała po raz pierwszy Apolonię Sokol w 2009 roku. Artystka wyrosła z undergroundowej sceny teatralnej w Paryżu, prowadząc życie charakterystyczne dla tamtejszej bohemy, równocześnie starając się przebić w świecie sztuki. Na przestrzeni kolejnych lat reżyserka powracała co jakiś czas do kontaktu z bohaterką, budując z nią niezwykłą więź. Apolonia przez długi czas starała się odnieść sukces jako malarka, chociaż to zadanie okazało się niezwykle trudne. Musiała zmierzyć się między innymi z nierównym traktowaniem kobiet i mężczyzn, co dotknęło także Oksanę Shachko, jedną z założycielek feministycznej grupy Femen, z którą Apolonia przyjaźniła się i mieszkała przez kilka lat. Czy w końcu bohaterka zdobędzie zasłużone uznanie?
When Danish filmmaker Lea Glob first met Apolonia Sokol in 2009, she appeared to be leading a storybook life. The talented Apolonia was born in an underground theater group in Paris and grew up in an artist community, the ultimate bohemian life. In her 20s, she studied at the Beaux-Arts de Paris, one of the most prestigious art academies in Europe. Over the years, Lea kept returning to film Apolonia as she sought her place in the art world, grappling with the agonies and joys of womanhood, the relationships with others and her own body and creation.