Powrót do ulubionych filmów.
W październiku 2020 roku zapraszamy na cykl seansów w Galerii Gdyńskiego Centrum Filmowego, w kameralnych klubowych warunkach. Co czwartek pokażemy inny film o miłości, która – jak wiadomo – niejedno ma imię.
Mamy już pięć lat i ciągle chcemy więcej: więcej filmów, okazji do spotkań z Widzami i przyjemności, jaką daje najlepsze Kino.
Cena pojedynczego biletu: 13 złotych. Cena pakietu za 5 wybranych tytułów 50 złotych.
Pakiety w sprzedaży wyłącznie na miejscu, w kasie Kina Studyjnego GCF.
Pojedyncze bilety można kupić on line na stronie www.gcf.org.pl w zakładce „Kino Studyjne”
Czwartek, 1 października 2020, godz. 18.00
Przed wschodem słońca
reż. Richard Linklater, USA 1995, 101 minut
Gdy Jesse i Celine się poznali, Marc Zuckerberg miał 10 lat. Jak pokazuje Linklater w kolejnych częściach trylogii, technologia, czy raczej jej brak, nie ma tak naprawdę wpływu na rozwój uczuć, bo choćbyśmy mieli dostęp do miliona środków komunikacji, kluczowe jest to, czy w ogóle chcemy z kimś utrzymać kontakt. Brak pewnych rozwiązań technologicznych miał za to kluczowy wpływ na scenariusz Przed wschodem słońca . Ta do cna romantyczna historia napisana ledwie kilka lat później nie byłaby już wiarygodna. Jesse i Celine nie myślą o przyszłości, są spragnieni miłości tu i teraz, sprawdzają, jak czuła jest noc, przeżywają wiek niewinności i tworzą z każdą kolejną minutą własne love story. Tak ważne może właśnie dlatego, że uchwycone dokładnie w momencie, w którym świat międzynarodowych romansów miał zmienić się bezpowrotnie.
Czwartek, 8 października 2020, godz. 18.00
Atame, zwiąż mnie
reż. Pedro Almodovar, Hiszpania 1990, 111 minut
Niezwykle zabawny i perwersyjny zarazem film, który stanowi zwieńczenie oryginalnej twórczości Pedro Almodovara z pierwszego okresu jego twórczości. Ricky (Antonio Banderas) wychodzi ze szpitala dla umysłowo chorych. Pierwsze swoje kroki kieruje do byłej kochanki, gwiazdki kina porno, Mariny (Victoria Abril). Dziewczyna nie wykazuje jednak zainteresowania kontynuowaniem dawno zakończonej znajomości. Ricky nie może pogodzić się z porażką. Obsesyjnie zaczyna wymyślać sposoby odzyskania Mariny i jej uczuć. Zdesperowany, nachodzi ją w domu. Gdy ta nie chce go wpuścić do środka – ogłusza ją uderzeniem w głowę. Nieprzytomną zaciąga do sypialni i przywiązuje do łóżka. Dziewczyna staje się więźniem we własnym domu.
Czwartek, 15 października 2020, godz. 18.00
Dziewczyna na moście
reż. Patrice Leconte, Francja , 1999, 90 minut
Noc na paryskim moście. Zapłakana dziewczyna postanawia skończyć ze swoim życiem. Przypadkowo od tego kroku powstrzymuje ją Gabor, cyrkowiec rzucający nożami, który proponuje jej pracę. Adela, nie mając i tak gdzie się podziać, podąża za nim. Tak rozpoczyna się historia tych dwojga zagubionych ludzi. Życie bohaterów odmienia się i sukces jest ich nierozłącznym towarzyszem. Świat nieoczekiwanie staje się dla nich łaskawy. Szczęście bywa jednak kapryśne. Gdy tylko tych dwoje odwraca się od siebie i zaczyna żyć na własną rękę, znika równie szybko jak przyszło.
Czwartek, 22 października 2020, godz. 18.00
Całkowite zaćmienie
reż. Agnieszka Holland, Belgia / Francja / Wielka Brytania / Włochy , 1995, 111 minut
We wrześniu 1871 roku nieznany jeszcze nikomu nastoletni Artur Rimbaud napisał do Paula Verlaine’a list i dołączył do niego osiem swoich wierszy. Zachwycony nimi paryski poeta odpisał: Przybądź jak najprędzej, pokrewna duszo, wzywamy Cię, czekamy na Ciebie . Oparte na korespondencji i wierszach dwóch wielkich literatów Całkowite zaćmienie odtwarza historię ich spotkania oraz burzliwego romansu, który wstrząsnął środowiskiem kulturalnym XIX-wiecznej Europy.
Zrealizowany na podstawie scenariusza Christophera Hamptona film Agnieszki Holland pokazuje miłość jako potężną siłę (tyle przynoszącą natchnienie, ile niszczycielską), a talent przedstawia jako błogosławieństwo i przekleństwo jednocześnie. Całkowite zaćmienie uznać można za pean na cześć niepohamowanej ekspresji twórczej oraz ważny głos w sprawie równych praw do miłości. Przejmujące kreacje artystów i kochanków, którzy nie potrafią żyć ze sobą, ale tym bardziej bez siebie, stworzyli David Thewlis oraz młodziutki Leonardo DiCaprio.
Czwartek, 29 października 2020, godz. 18.00
Jestem Joe
reż. Ken Loach, Francja / Hiszpania / Niemcy / Wielka Brytania / Włochy , 1998, 105 minut
Szkockie love story. Co myśli Joe Kavanagh o Sarah Downey? „Nareszcie jestem na najlepszej drodze do tego, żeby się pozbierać, odstawić kieliszek, po raz pierwszy od lat osiągnąć spokój sumienia… i co się cholera dzieje…? Wariuję dla kobiety…! Nie mogę przestać o niej myśleć.” Co myśli Sarah Downey o Joe Kavanagh? „Wreszcie znajduję sobie spokojne miejsce… aż tu… wpadka! Ten zwariowany sukinsyn… podnieca mnie kiedy jest przy mnie, a przeraża, gdy zostaję sama.” To miłość dla której wybory wcale nie są proste.