Yuku i magiczny kwiat
Yuku i magiczny kwiat

Tytuł oryginalny: Yuku et la fleur de l’Himalaya

Kraj i rok produkcji: Belgia / Francja, 2022

Język: francuski

Gatunek: animowany

Reżyseria: Arnaud Demuynck, Rémi Durin

Scenariusz: Arnaud Demuynck

Obsada (dubbing): Lily Demuynck Deydier, Agnès Jaoui, Arno, Tom Novembre, Alice on the Roof

 

Najważniejsze nagrody:

  • Nagroda specjalna ZEF na 9. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Kino Dzieci
  • Nagroda Stowarzyszenia Kin Studyjnych na 9. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Kino Dzieci
  • Nagroda Jury Międzynarodowego Edukatorów Filmowych na 40. MFF Młodego Widza Ale Kino!
 

Opis filmu:

 

Mała myszka z ukulele, czyli muzyczna przygoda pełna wrażeń! Yuku musi opuścić rodzinne strony, aby pomóc babci. Odważnie wyrusza w dalekie Himalaje na poszukiwania magicznego kwiatu. Myszka Yuku mieszka z rodziną w piwnicach wielkiego zamku. Pewnego dnia dowiaduje się, że jej babcia potrzebuje magicznego kwiatu z Himalajów. Rozwiązanie jest proste – trzeba ruszyć w drogę i go znaleźć! W lesie zdającym się nie mieć końca można się zgubić, a wszędzie czyhają dzikie zwierzęta. Yuku ma jednak silną motywację, żeby trafić do oddalonych szczytów. Nieoczekiwaną pomocą dla myszki będą piosenki grane na ukulele i zagadki, które usłyszała w zamkowych piwnicach. Dzięki nim po jej stronie staną Lis i Lisica, a także Królik. Najgroźniejszy rywal, czyli Wilk pilnujący gór, może okazać się nie taki straszny, jak go malują! Czy Yuku uda się pomóc babci i znaleźć magiczny kwiat?

 

MŁODZI W CENTRUM KINA o filmie:

 

Film „Yuku i Magiczny Kwiat” został oceniony przeciętnie. Jest również postrzegany przeciętnie pod kątem możliwości jego polecenia szerszej publiczności, czyli rekomendacji do wyświetlania w kinie. Podkreślano, że produkcja jest kierowana raczej do grupy odbiorców młodszych niż IV-V klasa podstawówki.

 

Mimo, że wskazywano, że film jest estetyczny, sugerowano także, że pojawiło się w nim zbyt wiele muzyki. Niewielu uczniów doceniło gatunkową wartość filmu-musicalu. Być może przeciętne oceny wynikają z faktu, że dla wielu oglądających formuła filmu stanowiła pewne novum.

 

Przeciętną ocenę potwierdzają dodatkowe dane zebrane w grupach uczniów. Z jednej strony doceniali oni nietypowy klimat, ciekawe postaci i interesującą fabułę, z drugiej jednak zwracali uwagę, że film nie trafił w ich gust, nie był inspirujący, a część osób sugerowała, że w trakcie seansu z nudów zasnęła (rekomendując, że z tego względu można by z filmu uczynić dobranockę). Widzowie przywiązali wagę także do szczegółów pomysłu na przedstawienie bohaterów, stawiając pytanie o to, dlaczego filmowa mysz chodzi na dwóch łapach albo sugerując, że uszy bohaterów miały nierealistyczny rozmiar.

 

Podkreślano natomiast walor edukacyjny filmu – to, że bohater tak skromny jak mysz może osiągnąć wiele, np. zdobyć upragniony kwiat w wysokich górach. Część osób zwracała uwagę na atrakcyjną muzykę (w tym rap bohatera będącego królikiem), innym podobało się zakończenie.

Newsletter
Zapisz się na newsletter

* wymagane pola