(LA MAMI) (17. MILLENNIUM DOCS AGAINST GRAVITY)
(LA MAMI) (17. MILLENNIUM DOCS AGAINST GRAVITY)

W legendarnym klubie nocnym Barba Azul w Meksyku kobiety zwane „ficheras” tańczą w rytm
latynoskich utworów, a za około dolara można z nimi wypić drinka, lub za dodatkową opłatą droższy trunek. Nie są one jednak pracownicami seksualnymi. Uatrakcyjniają lokal i za-chęcają mężczyzn do zakupu alkoholu. La Mami sama tak pracowała przez 40 lat pod pseudo-nimem Doña Olga. Teraz w garderobie opiekuje się innymi „ficheras” na początku i pod koniec ich zmiany. W zamian za napiwki dba o ich torby i czystość w łazience, a przede wszystkim służy dziewczynom ciepłem, radą i pocieszeniem. Jest niezawodnym źródłem ciężko zdobytej mądrości. Doskonale zna blaski i cienie nocnych tańców oraz uzależnienia od alkoholu, które czasem jest jedynym sposobem na zniesienie natarczywości klientów. Im więcej klienci zama-wiają, tym więcej zarabia klub – bo żaden mężczyzna nie chce pić drogich trunków w samotności.

Wśród wielu tańczących w klubie kobiet jest Priscilla. W ten sposób zarabia na opłacenie rachunków za szpital, w którym leży jej 22-letni, chory na raka syn. Dla niej i dla wielu „ficheras” La Mami jest jedyną bezpieczną przystanią. To intymny portret życia, którego nie widać – pokapuje kulisy pracy nocnych klubów Meksyku oraz patriarchalnego, opartego na maczyzmie społeczeństwa, które nieustannie ocenia i piętnuje kobiety.
Night after night, La Mami unlocks the door and reveals the guarded restroom of the Cabaret Barba Azul’s dancers. After working for more than 40 years in the nightlife, Doña Olga is now La Mami, the caretaker of the ladies’ restroom at the mythical Cabaret Barba Azul. Night af-ter
night, she takes care of the dancers working at the flow of live music. This restroom is a trusting bubble inside Barba Azul. Today there is a new woman arriving at the restroom. She has a sick son and needs to
work.
Newsletter
Zapisz się na newsletter

* wymagane pola