I WANT MY MTV (17. MILLENNIUM DOCS AGAINST GRAVITY)
I WANT MY MTV (17. MILLENNIUM DOCS AGAINST GRAVITY)
Logo stworzono z odrzucanego przez grafików projektu, porzuconego gdzieś na pomiętej kartce, a do promocji wykorzystano materiał NASA, bo był darmowy. Dziś kanał telewizyjny poświęcony wyłącznie muzyce nikogo nie dziwi, ale niecałe trzy dekady temu samo pojęcie teledysku dopiero się tworzyło. Dlatego kiedy 1 sierpnia 1981 roku powstało MTV, było to rewolucyjne wydarzenie w świecie telewizyjnym. W filmie zobaczymy twórców stacji, gwiazdy muzyki i dziennikarzy. Wszyscy opowiadają o zjawisku, które dla osób wychowanych w latach 80. i 90. XX wieku stanowi legendę. Początki istnienia stacji jednak nie były wcale takie łatwe, bo krótko po triumfalnym rozpoczęciu działania MTV niemal upadło. Technologia nadal była bardzo ograniczona, na kablówkę składało się kilka kanałów, a operatorzy nie rozumieli stacji i jej działania. I tu narodziła się kolejna legenda – kampania reklamowa „I want my MTV!”, w której długa lista gwiazd (od Micka Jaggera poczynając) zachęcała amerykańskich nastolatków do domagania się od operatorów dostępu do muzyki. Przez lata MTV przechodziło różne przemiany, wzbudzało kontro-wersje na tle seksualnym i rasowym, ostatecznie odchodząc od pokazywania teledysków na rzecz szalonych reality shows.
A touchstone in the lives of millions of young people, as well as a home for musicians and filmmakers to display their frequently offbeat sense of artistic vision, upstart music network MTV burst onto televisions on August 1, 1981. Via a combination of the scrappy handful of young
adults serving as hosts, the fly-by-the-seat-of-their-pants production style, and the music mini-movies that were the foundation of the original channel, MTV was like nothing Americans had ever seen before. A nostalgic and thrilling ride, ”I Want My MTV” takes its audience back
to the beginning, when the idea of a television channel devoted solely to screening newfangled videos from mu-sic’s hottest stars seemed destined for failure. From DEVO and Cyndi Lauper to David Bowie and Madonna, the film provides a peek into how the videos that defined a
generation, as well as how the team of young executives—now some of the most prolific and powerful leaders in Ame-rican media—tasked with growing this seed of an idea, which would quickly flourish into a beloved but often controversial cultural juggernaut. Featuring
commentary from Sting, Tegan and Sara, Fab 5 Freddy, Jerry Cantrell, Tabitha Soren and more.
Newsletter
Zapisz się na newsletter

* wymagane pola