„Tenet” – ten tytuł od wielu tygodni elektryzuje branżę filmową na całym świecie, zwłaszcza w kontekście daty premiery, wielokrotnie przekładanej na później. Najnowszy film Christophera Nolana to widowiskowy film akcji, w którym szpiegowski klimat splata się z motywami podróży w czasie i ewolucji. W rolach głównych między innymi Robert Pattinson i Elizabeth Debicki. Film ten można oglądać w Kinie Studyjnym GCF od środy, 26 sierpnia. Bilety już w sprzedaży!
Od piątku, 21 sierpnia, na ekranach kin jest głośna „Dolina Bogów”, polsko-hollywoodzka produkcja Lecha Majewskiego, w której wystąpiły gwiazdy światowego kina: John Malkovich, Josh Hartnett, Berenice Marlohe, John Rhys-Davies i Keir Dullea. „Dolina Bogów” to artystyczna uczta wykraczająca poza tradycyjny obraz filmowy. W izjoner polskiego kina – Lech Majewski („Młyn i Krzyż”, „Angelus”, „Ogród rozkoszy ziemskich”, „Wojaczek”) – wciąga widza w historię o bogach ukrytych w górach, hipnotyzuje zdjęciami, które współtworzył razem z Pawłem Tyborą („Onirica”) w stanie Utah w USA, oraz muzyką skomponowaną przez laureata Oscara® – Jana A.P. Kaczmarka.
W tytułowej Dolinie Bogów krzyżują się trzy wątki narracyjne, które prowokują widza do własnych interpretacji: legenda Indian Navajo o bogach zamkniętych w skałach doliny Valley of the Gods, historia najbogatszego człowieka globu, tajemniczego Wesa Taurosa (John Malkovich) oraz losy narratora filmu Johna Ecasa (Josh Hartnett), pisarza, który zmaga się z własnymi problemami.
Przykładem zupełnie innego kina – znacznie lżejszego, ale skłaniające do wzruszeń – jest kolejna premiera filmowa tego tygodnia: „Pojedynek na głosy”. Film pełen dobrej energii i muzycznych przebojów, w reżyserii twórcy komediowego hitu „Goło i wesoło” – Petera Cattaneo. Amatorski kobiecy zespół wspiera się na co dzień i w trudnych chwilach, zgodnie z myślą, że „piosenka jest dobra na wszystko”. Na jego czele stoją: zasadnicza i uzależniona od telezakupów Kate (Kristin Scott Thomas) oraz zbuntowana i rozrywkowa Lisa (Sharon Horgan). Obie mają zupełnie różne pomysły na repertuar i rywalizują o sympatię śpiewających koleżanek. Jeśli Kate i Lisa nie znajdą wspólnej nuty porozumienia, ich wymarzony występ w Royal Albert Hall stanie pod znakiem zapytania.
Jeszcze jedną świetną propozycją na wyjście do kina we dwoje lub w gronie przyjaciółek jest „Arab Blues”. Film ten p rzypomina, że powroty w rodzinne strony nie zawsze bywają łatwe. Tak jest w przypadku wychowanej we Francji Selmy, która postanawia wrócić do Tunezji, aby otworzyć gabinet psychoanalityczny. Na miejscu okazuje się jednak, że nie tylko nikt tam na nią nie czeka, ale jej zawód i styl życia nawet najbliższym krewnym wydają się cokolwiek podejrzane. Kulturowe różnice generują serię pomyłek i nieporozumień, które debiutująca reżyserka Manele Labidi ze swadą rozbraja humorem.
Niezależna, niezamężna, żyjąca na własnych zasadach Selma jest solą w oku konserwatywnej rodziny i miejscowej władzy. W ulubionych dżinsach i z papierosem w ustach szybkim krokiem przemierza ulice, korytarze i pokoje, odkrywając po drodze nie tylko absurdy lokalnego prawa, ale i własną tożsamość. Charyzma, urok i ekranowy magnetyzm odtwórczyni głównej roli, Golshifteh Farahani (gwiazda „Patersona” Jima Jarmuscha oraz „Co wiesz o Elly” Asghara Farhadiego), sprawiają, że od początku kibicujemy szalonym planom psychoanalityczki. Kibicujemy też jej kolejnym pacjentom, którzy – wychowani w opresyjnej kulturze – wreszcie przyznają sobie prawo do depresji, lęku i bycia tym, kim naprawdę są.
Polecamy również film dokumentalny: „Bądź sobą, czyli nieopowiedziana historia Alice Guy-Blaché”. Kino biograficzne czy trzymające w napięciu detektywistyczne śledztwo? Dokument zrealizowany przez Pamelę B. Green łączy w sobie elementy jednego i drugiego. Nie może być inaczej, skoro bohaterką tej niezwykłej opowieści jest postać tak nietuzinkowa jak pionierka kinematografii, uznawana za pierwszą reżyserkę w historii X Muzy, Alice Guy-Blaché. Film opowiada nie tylko o niezwykłym wkładzie swojej bohaterki w dzieje kina, ale też o tym, jak łatwo została ona zepchnięta na boczny tor. Amerykańska dokumentalistka dotarła do niepublikowanych wcześniej materiałów archiwalnych, wplatając w nie szereg wywiadów z ludźmi filmu. Narratorką tej wyjątkowej opowieści o pierwszej kobiecie kina jest Jodie Foster.
Pełny repertuar Kina Studyjnego GCF oraz możliwość zakupu biletów on line dostępne są na stronie www.gcf.org.pl. Kasa na miejscy działa codziennie od rana, na pół godziny przed pierwszym seansem. Widzów obowiązuje konieczność noszenia maseczek oraz dezynfekcji dłoni. Na widowni dostępna jest połowa miejsc, tak by można było zachować dystans społeczny.
Źródło: materiały dystrybutorów