Dzień Otwarty GSF rozpoczął się w samo południe, kiedy to studentom Gdyńskiej Szkoły Filmowej symboliczny klucz do Gdyńskiego Centrum Filmowego przekazał prezydent Wojciech Szczurek. W całym budynku oraz na przylegającym do niego placu zaaranżowano stanowiska z filmowymi atrakcjami.
Na scenie sali Warszawa Gdyńskiego Centrum Filmowego wystąpiła Katarzyna Figura, któ®a zaprezentowała program pt. „FIGURA” w reżyserii Pawła Miśkiewicza.
W sali Warszawa odbyły się też dwa otwarte spotkania Klubu Gdyńskiej Szkoły Filmowej. Gościem Dnia Otwartego GSF był wybitny aktor filmowy i teatralny, reżyser i scenarzysta, a także wokalista, Arkadiusz Jakubik. Spotkaniu z artystą towarzył pokaz filmu w jego reżyserii, pt. „Prosta historia o morderstwie”. Wieczorną część Dnia Otwartego GSF wypełniło spotkanie z Robertem Glińskim, współtwórcą Gdyńskiej Szkoły Filmowej i autorem jej programu nauczania. Przed rozmową z reżyserem uczestnicy przedpremierowo zobaczyli jego najnowszy film pt. „Czuwaj”.
Kilkanaście filmów krótkometrażowych, głównie dyplomów absolwentów Gdyńskiej Szkoły Filmowej, można było zobaczyć w sali Morskie Oko Gdyńskiego Centrum Filmowego. Studenci, którzy właśnie pracują nad filmami dyplomowymi, zaprosili na swoje autorskie prezentacje.
Podczas Dnia Otwartego GSF ochotnicy poddawali się filmowej charakteryzacji, dzięki Magnus Film, a następnie brali udział w sesji zdjęciowej na czerwonym dywanie. Były też m.in. warsztaty dubbingowe do filmu animowanego, pod kierunkiem Pawła Czarzastego i Piotra Pastuszaka. Na czym polega korekcja barwna w filmie, opowiadał Andrzej Tomczak. Dla dzieci przygotowano lekcje animacji i zabawy z firmą Alexander Toys.
Na zielonym Placu Grunwaldzkim obok siedziby Gdyńskiej Szkoły Filmowej profesjonalny plener filmowy zaprezentował Arkadiusz Tomiak – operator filmowy, autor zdjęć m.in. do filmów „Człowiek z magicznym pudełkiem” Bodo Koxa i „Karbala” Krzysztofa Łukaszewicza. Pod kierunkiem Adriana Apanela, absolwenta Gdyńskiej Szkoły Filmowej, i przy udziale grupy rekonstrukcyjnej, kręcono scenę osadzoną w wojennych realiach.