BAJKA W CENTRUM | Malowniczy świat Mimki Klementyny

To będzie niezapomniana przygoda, podczas której razem z Klementyną odkryjemy, że sztuka jest wszędzie – w każdym kolorze, ruchu i uśmiechu.

 

Przed nami projekcje bajek oraz występ prawdziwej Mimki, która marzy, żeby zostać malarką. Klementyna nie mówi ani słowa, ale za to pokazuje swoje marzenia i emocje za pomocą ruchów, gestów i uśmiechu. Może nawet spróbuje namalować coś niewidzialnym pędzlem?

 

BAJKA W CENTRUM to cykl filmowy zapoczątkowany w Gdyńskim Centrum Filmowym w 2016 roku. Dla wielu dzieci, które uczestniczyły w dotychczasowych projekcjach, były to pierwsze kinowe doświadczenia w ich życiu!

Program opiera się w całości na polskiej animacji, prezentując najbardziej wartościowe, nagradzane na festiwalach filmowych w Polsce i za granicą, rodzime produkcje animowane dla dzieci realizowane współcześnie.

 

Nie brakuje również powrotów do bohaterów filmowych z czasów dzieciństwa rodziców czy nawet dziadków dzisiejszych dzieci, takich jak Reksio czy Bolek i Lolek. Wspólne wyjście do kina staje się zatem przyjemnym doświadczeniem międzypokoleniowym.

 

Każdemu seansowi towarzyszy dodatkowa, powiązana z tematyką prezentowanych bajek, atrakcja: wspólna zabawa, zajęcia rekreacyjne, warsztaty plastyczne lub inne. To okazja, by młodzi widzowie wesoło spędzili czas, ale też dowiedzieli się czegoś ciekawego. Wśród poruszanych tematów są na przykład: relacje międzyludzkie, emocje, ekologia, ochrona przyrody, ochrona zdrowia.

 

W zestawie bajek prezentowanych 20 i 23 listopada 2024 znajdą się:

 

1) Pamiętnik Florki s. II, odc. 5 „Teatr”: Mama zabiera Florkę do teatru. Florka jest podekscytowana – nigdy nie była na żadnym przedstawieniu! Zabiera ze sobą pluszowego kotka Rysia i różdżkę, a w teatralnym foyer z przejęciem obserwuje panie bileterki i panią szatniarkę. Mama tłumaczy Florce czym jest afisz teatralny i jakie są zasady zachowania w nowym miejscu. Przedstawienie bardzo jej się podoba. Tak bardzo, że kupiony w teatralnym bufecie batonik roztapia się na sukience. Kiedy mama czyści ją w toalecie, Florka orientuje się, że zgubiła Rysia, różdżkę i numerek do szatni. Z teatru wychodzą ostatnie, ale ze szczęśliwie odzyskanymi zgubami. Florka nie rozumie, dlaczego na pytanie, kiedy znowu pójdą do teatru, mama udziela wykrętnej odpowiedzi.

 

 

2) Pamiętnik Florki s. II, odc. 7 „Stare i nowe”: Podczas spaceru z babcią Florka znajduje na ulicy porzuconego starego misia i bardzo chce go zabrać do domu, choć babcia tłumaczy jej, że taka jest kolej rzeczy – nowe rzeczy zastępują stare. W końcu namówiona przez Florkę babcia zgadza się wziąć starego pluszaka, uprać i naprawić, co daje początek rozmowom o tym, co jest lepsze – stare czy nowe? Czy lepiej być małym czy dorosłym? Czy nowe zabawki są lepsze niż stare? Aby znaleźć odpowiedzi na te pytania babcia zabiera Florkę do muzeum, gdzie mała dowiaduje się, że muzea przechowują pamięć i są po to, żeby pamiętać jak kiedyś było. Babcia uczy Florkę, że wszystko jest tak samo ważne, a jedno jest stare, bo inne jest nowe.

 

3) Opowiadania z piaskownicy s. I, odc. 1 „Kino”: Tomek po raz pierwszy w życiu wybiera się do kina. Nietypowe przeciwności sprawią, że odkryje prawdziwą magię wielkiego ekranu.

 

4) Agatka s. I, odc. 13 „Agatka i Żaba Klementyna”: Żaba Klementyna, mieszkająca w oczku wodnym w ogródku Agatki, jest śpiewaczką operową. Zabiera dziewczynkę do opery, aby ta trzymała jej nuty podczas występu. Występ Żaby Klementyny niestety nie idzie po myśli żabiej artystki. Na szczęście Agatka i Cyryl wkraczają do akcji.

 

5) Przedszkolaki s. III, odc. 13 „Nauka tańca”: Pani uczy dzieci tańczyć. Zaczyna od utworzenia par: chłopiec, dziewczynka. Chłopcy nie chcą tańczyć z dziewczynkami, złapać się za ręce. Pani zaprasza Maciusia do tańca w parze. Maciuś jest puszysty i nie ma wyczucia rytmu, więc taniec się nie udaje. Lekko zdesperowana Pani wymyśla taki taniec, w którym dzieci tańczą osobno. Dzieci w ferworze tańca nie zauważają jak podają sobie ręce: chłopiec dziewczynce i odwrotnie.

 

6) Przedszkolaki s. II, odc. 4 „Teatrzyk”: Z okazji święta babć dzieci przygotowują przedstawienie teatralne. Pani ustawia dekoracje i przebiera dzieci za ptaszki. Za wzór mogą posłużyć prawdziwe ptaszki, które przyfruwają do przedszkolnych karmników. Grześ próbuje fruwać i gdyby nie Pan Woźny skończyło by się wypadkiem. Na koniec próba generalna, na którą przychodzi Pan Woźny w przebraniu ptasiej babci. Wszyscy odgrywają role ptaszków w takt piosenki „ptasia babcia”.

Newsletter
Zapisz się na newsletter

* wymagane pola