Wydarzenia
Spotkanie z edukatorką filmową po filmie EFEKT YOUTUBE’A | 21. MDAG
Spotkanie z edukatorką filmową po filmie EFEKT YOUTUBE’A | 21. MDAG

Akademia Dokumentalna. Spotkanie z edukatorką filmową, Pauliną Pohl

po filmie EFEKT YOUTUBE’A reż. Alex Winter

Tutaj słuchamy muzyki, uczymy się jak naprawić drukarkę, tutaj śmiejemy się, inspirujemy, wzruszamy. Stąd czerpiemy wiedzę o sporcie, polityce. Tutaj oglądamy godzinami, jak inni grają w ulubione gry, albo testujemy najnowsze trendy kosmetyczne. Z niego czasami rodzi się iskra do naprawdę głupich pomysłów. Wspólnie z edukatorką filmową Pauliną Pohl z Domu Filmowego zastanowimy się nad fenomenem tytułowej platformy internetowej. Czy umiemy dziś bez niej żyć? Do czego nam służy, jak z niej korzystamy? Jaka jest przyszłość You Tube’a, którego historia jest zarówno inspiracją, jak i przestrogą. Początkowo odwiedzało go dziennie 8 milionów użytkowników – dziś już 2,6 miliarda. Jak zmienił nasze życie i myślenie?

Prowadząca:

Paulina Pohl – kulturoznawczyni, współzałożycielka Domu Filmowego – projektu współtworzonego przez młodzież, łączącego działalność edukacyjną, filmową i społeczną. Opiekunka artystyczna filmów młodych twórców, prowadzi warsztaty filmowe z dziećmi i młodzieżą, wspiera pracę młodych składów jurorskich na festiwalach filmowych. Animatorka kultury, działaczka społeczna, moderatorka spotkań.  Dom Filmowy powstał z miłości do kina i marzeń o mądrej i świadomej pracy z młodzieżą. Towarzyszymy młodym ludziom w odnajdywaniu własnego głosu, by mogli opowiedzieć swoje historie za pomocą filmu i mieć wpływ na pozytywne zmiany w ich życiu, społeczności i świecie.

Historia YouTube’a jest zarówno inspiracją, jak i przestrogą. Założony w 2005 roku przez trzech młodych informatyków: Chada Hurleya, Steve’a Chena i Jaweda Karima z PayPal Holdings, szybko stał się jedną z najpotężniejszych internetowych platform. Początkowo odwiedzało go dziennie 8 milionów użytkowników – dziś już 2,6 miliarda. Pierwszym filmem, który osiągnął pułap miliona wyświetleń była reklama firmy Nike z udziałem piłkarza Ronaldinho w 2005 roku. To przesądziło o sukcesie platformy. YouTube otrzymał dofinansowanie ze wspierającej startupy firmy Sequoia Capital, a w 2006 roku został kupiony przez Google’a. Obecnie jest drugą – po Google właśnie – najpopularniejszą witryną i ma ogromny wpływ na kulturę oraz społeczeństwo. Zapewniając łatwy i szybki dostęp do wiadomości czy rozrywki, jest również źródłem dezinformacji. Przyczynia się do radykalizowania odbiorców za pomocą różnych form manipulacji. Film pokazuje blaski i cienie serwisu. Poznajemy jego historię, w tym ewolucję ze zwykłej platformy od wymiany filmów i nagrań wideo do internetowej maszynki do zarabiania pieniędzy. Słuchamy opinii ekspertów. Film przygląda się nie tylko platformie, ale również sposobowi, w jaki zmieniła ona nasze życie i myślenie.

BILETY do nabycia w kasie kina GCF lub na stronie internetowej KLIK

Newsletter
Zapisz się na newsletter

* wymagane pola