Wydarzenia
GDD2017 – wystawa
GDD2017 – wystawa

Dotykaj, wąchaj, słuchaj, bądź czujny!

Największy w Polsce północnej festiwal designu, Gdynia Design Days 2017, oraz Gdyńskie Centrum Filmowe zapraszają na wystawę plakatu pt. Interactive. Można ją oglądać w Galerii GCF od 30 czerwca do 9 lipca 2017 roku. Dodatkowo w sobotę, 1 lipca, odbędą się warsztaty dla dzieci.

Dziś, dla przeciętnego odbiorcy, dominują walory ozdobne plakatu, a on sam nabrał powszechnej formy prezentacji wszystkiego, co można pokazać za pomocą grafiki. By zerwać z tą monotonią, zgromadzone na wystawie plakaty, swoją formą wciągną w interakcję swoich odbiorców, wykorzystując zmysł dotyku, wzorku, słuchu czy zapachu. Niektóre z nich posłużą jako łamigłówki, inne zaś będą zmieniać się wraz z kreatywnością każdego kolejnego zwiedzającego.

Interactive to pierwsza ekspozycja cyklu (P_ex – poster exhibition) poświęconemu plakatowi i jego współczesnym odsłonom, przygotowywana przez studio projektowe Warto.

Sobota, 1 lipca 2017 roku, godzina 11.00: warsztaty dla dzieci w wieku od 8 do 12 lat. Uczestnicy zmierzą się z zagadkami, które ukryte są wśród plakatów prezentowanych na wystawie P_ex: Interactive.

Do ich rozwiązania będzie potrzebna umiejętność wykorzystywania zmysłów, a przede wszystkim praca zespołowa. To zabawa z rozpoznawaniem kształtów, kolorów, zapachów i dźwięków, pokazująca czym jest interakcja przedmiotu z odbiorcą, i jak za jego pomocą twórcy porozumiewają się z odbiorcami. Krótkim wprowadzeniem do warsztatu będą ciekawostki związane z historią plakatu oraz współczesnym wykorzystaniu tego medium.

Zapisy na stronie Centrum Designu Gdynia.

Prowadzący: Michał Chojnacki – fotograf, projektant graficzny, autor plakatów i wystaw. Przez ponad 5 lat związany z łódzkimi festiwalami designu oraz fotografii, koordynował projekty związane z programem głównym obu imprez, w tym wystaw kuratorskich, warsztatów czy konkursu dla młodych projektantów – make me! Obecnie założyciel studia projektowego Warto i miłośnik biathlonu.

grafika_strona.jpg

Źródło: Centrum Designu Gdynia

Newsletter
Zapisz się na newsletter

* wymagane pola