VIDEO
NEWSLETTER
RegulaminCennik biletów

WYRZUTKI (17. MILLENNIUM DOCS AGAINST GRAVITY)

WYRZUTKI (17. MILLENNIUM DOCS AGAINST GRAVITY)
Rodzice nie są w stanie sobie z nimi poradzić. Szkoła również skapitulowała wobec proble-mów, jakie sprawiają. Jedyną nadzieją dla kilku nastoletnich chłopców okazuje się izolacja na jednej z farm we Francji. Tymczasowe zamknięcie i nadzór mają im pomóc powrócić na łono społeczeństwa. Jeśli chcą mieć szansę na szczęśliwe życie, muszą przejść terapię, która zakłada zgodę na szczere i bolesne rozmowy. Pod okiem holenderskiej opiekunki próbują za pomocą sztuki i psychodramy oswoić swoje demony, jednak problemy z przeszłością nie są wcale łatwe do pokonania. Mitchel musi znaleźć sposób na porozumienie się z ojcem po śmierci matki. Jah-lano jest na innym etapie – nie może mieszkać z matką i musi pogodzić się z rozczarowaniem. Z kolei Mike zmaga się z wizerunkiem chłopca, który wciąż sprawia kłopoty. Problemy tych dzieci oddają najbardziej wrażliwe strony procesu wychowania, a ich złość i agresja są sygnałem niedociągnięć w domu rodzinnym. Dzieci nie analizują, ale czują, a ból, smutek i niesprawiedliwość prędzej czy później muszą znaleźć swoje ujście. Film, kręcony ka-merą z ręki w zbliżeniach, wykorzystuje 70 godzinny materiał, który reżyserka Maasja Ooms (znana widzom festiwalu Millennium Docs Against Gravity z filmu „Alicja”) nakręciła sama podczas kilkudniowego spotkania z chłopcami na farmie, gdzie tymczasowo mieszkali. Bohate-rowie byli obecni na premierze filmu na festiwalu IDFA w Amsterdamie.

The parents are at their wits’ end, so a temporary supervision order is the last hope for a group of teenagers in “Punks”. Now, on a remote farm in France, they’re going to have to get their lives back on track, with the help of a counselor. If they want any chance of a happy life, they need to engage in some frank and painful conversations. Mitchel has to find a way to get along with his father, but maybe too
much has already hap-pened since his mother died. Jahlano is already at the next stage: he’s no longer allowed to live with his mother, and needs to get over the disappointment. Mike, meanwhile, is struggling with his image as a boy who’s “got a screw loose.” Filmed in constant
close-up by director Maasja Ooms, the teenagers try to tame their demons with music and therapy, but problems from the past keep resurfacing. In this intimate and sincere portrait, these troubled kids show us their most vulnerable sides.